V.A.R.J.E F.R.E.D.A.G

Alla vill väl förändra något.
 
Och med Nytt År tror jag de flesta har kreativitets-kli i fingrarna.
 
Jag också.
 
Mina små projekt radar upp sig på listorna och det är så fantastiskt!
 
Inte många avbockade ännu.
 
Men så har vi ju precis kommit igång året.
 
Ett av mina absolut bästa projekt är iallafall i hamn.
 
Lite mer kvalitetstid med kidsen!
 
För det sticker ju så himla hårt i mamma-hjärtat att behöva jobba varannan helg.
 
Och då både lördag och söndag.
 
Så i ett försök att kompensera all den förlorade lediga helgtiden har jag numera alltid ledig varje fredag.
 
Och eftersom det är enda dagen i veckan skolan släpper ut ungarna redan strax efter 12 så blir det ju massa sköna timmar tillsammans där!
 
Nästa lite som en mini-lördag faktiskt!
 
Vi hinner luncha tillsammans på McDonalds, vi hinner pyssla hemma, vi hinner leka och dricka kaffe i parken, vi hinner spela fotboll med grannarna och vi hinner njuta tidig middag med nya favvo-tallriken Nachos innan vi bygger Escaletric-bilbanan och tittar på veckans film med båda händerna i godisskålen.
 

V.A.R.J.E. F.R.E.D.A.G!
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Vilka härliga fredagar!!
Kram

2014-01-13 @ 19:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0