Trygg pension!

Som läxa förra helgen skulle Lily berätta för klassen vad mamma och pappa jobbar med.
 
Jag undrar vad hon berättade egentligen.
 
För när vi tränade hemma blev det aldrig riktigt rätt.
 
Man kan säga att jag blev rätt mycket mer än vad jag är.
 
Härligt att någon har höga tankar om mig!
 
Kanske ska ta med mig Lily och be om en löneförhandling?
 
Iallafall, veckan har nog sen mest handlat om vad alla kiddos själva vill bli när de blir stora.
 
Och det är ju en himla bra fråga!
 
Jag har själv ingen aning alls om vad jag vill bli när jag blir stor.
 
Efter att skolkorridoren dekorerats med teckningar där alla barn illustrerat sina drömyrken kan man ju utan större förvåning konstatera att brandman och lärare är poppis.
 
Men där fanns också någon läkare, simtränare och varg-jägare.
 
Varg-jägare?
 
Finns det ens varg här på ön?
 
Lily känner inga tveksamheter inför sin framtid iallafall.
 
Den är solklar!
 
 
Lily ska bli prinsessa.

Såklart!
 
Så nu kan jag kanske sluta fundera på vad jag själv ska bli.
 
För prinsessornas mammor är väl Queens?
 
En trygg pension väntar mig sen då?
 
Visst?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor & morfar

Låter som en härlig, bekymmersfri framtid att invänta.
Kram

2014-01-21 @ 19:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0