Planera mera!

En ledig dag hemma med Familjen kan ju vara helt ljuvlig!
 
Antagligen.
 
Men den här Familjen klarar inte riktigt av att kombinera just hemma-biten med ljuvlig-biten.
 
För spenderar vi en hel dag hemma klöser ungarna nästan håret av varandra och själv känner jag mig ofta snabbt som ett hembiträde i mitt eget hem.
 
Nej.
 
Vi är helt klart en familj som har gott av att ha en plan.
 
Gärna många på en och samma gång.
 
För att gardera oss mot eventuella avbokningar.
 
Lite som att jobba inom resebranchen där man hellre står med överbokningar än avbokningar typ.
 
För häromdagen hade vi ett upplägg som faktiskt överslog även mina kapaciteter.
 
Men så började avbokningarna droppa in och dagen blev helt perfekt!
 
Och då hann frun i huset, alltså jag själv, unna mig sovmorgon till halv tio, frukost i morgonsolen med familjen innan min kära man tog Leonel och Lily till simhallen och jag fick förmiddagskaffe under en filt på terassen med Loui.

Därefter raka spåret till fyndande på loppis, lunch och eftermiddagshäng i parken med vänner, innan Lily hade födelsdagskalas hos en klasskompis och jag fick handla och baka med mina killar innan kvällens fest!
 

Jag menar liksom, HUR bra kan en ledig dag bli?
 
Ingen rev någon i håret på hela dagen!
 
Ingen skrek fula ord!
 
Ingen puttades, ingen revs och ingen grät!
 
Jag fortsätter planerandet, för det är ju det vi behöver, helt klart!
 
Liten som stor.
 
För att hålla sams!
 
Tydligen.
 
Så jag ska planera mera!
 
Ännu mera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0