Min Beloved Husband!

Min Beloved Husband missade ju som bekant min Happy Birthday lite.
 
Och guldet och de gröna skogarna som skulle kompensera missen uteblev.
 
Inte helt förvånande.
 
Men så blev det då genast dax för Himself att fylla år.
 
Leonel & Lily var fast beslutna att bojkotta presenter.
 
Om du inte ger presenter får du inga presenter, är deras motto.
 
Tydligen.
 
Frestande att lägga sig på deras filosfi.
 
Visst.
 
Men det är klart roligare att göra tvärtom.
 
Alltså inte alls bojkotta.
 
Utan hellre nästan over-do-it!
 
Så,
 
När 44-åringen kom hem från jobbet på sin Very Happy Birthday väntade tårta och massa inslagna paket!
 
Där fanns en tröja, en mössa, fem biobiljetter, en låda med favvo-godiset och en tavla.
 
En skitsnygg tavla.
 
Om konstnären själv får tala.
 
Eller, ja, konstnär kanske man inte ska kallas.
 
Särskilt arty var det kanske inte att måla en svart grafittitavla.
 
Men väldigt snygg blev den iallafall.
 
Och där låg massa love bakom.
 
Så det så.
 
Och sen slängde jag ur mig lite i förbifarten att jag ville gå ut och äta när kidsen somnat.
 
Vad jag inte slängde ur mig var att jag bokat bord för 8, och att där satt fina vänner och väntade.
 
Och om Min Beloved Husband vanligtvis är svår att få iväg i tid, när han vet att han har en tid att passa, kan jag omöjligt beskriva slitet med att speeda upp läggningen och komma iväg när han inte visste att han hade en tid att passa.
 
Så när sista smset kom in att alla var på plats kunde jag bara svara med en bild från Louis säng.
 
Där pågick fortfarande fredagsmys-delux!
 
30 minuter senare ramlade vi iallafall in i den privata delen av den nyöppnade restaurang där vi bokat bord.
 
Och vilken lyckad överaskning!
 
Klart värd all stress!
 
Vi fick en fantastisk kväll i härligt sällskap!
 

Så nu vet min Beloved Husband vad härligt det är att fylla år iallafall!
 

Kommentarer
Postat av: mormor & morfar

Kul med överraskningar!
Kram

2014-02-24 @ 19:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0