En tur till Heaven!

När man är 30+ känns en natt med endast 3-timmars-sömn ungefär som en sömnlös natt för en 20+.
 
Så det var tungt när väckarklockan ringde för lördagsskiftet på jobb.
 
Väldigt tungt.
 
Tror faktiskt inte ögonlocken kom upp riktigt alls förräns väl på plats och kaffekokaren börjat dofta.
 
Så att jag övertalats att möta upp min väninna för ett löparpass direkt efter jobbet kändes så där.
 
Hela dagen hoppades jag att hon skulle smsa och avboka.
 
Men icke.
 
När sms kom in var det bara:
 
-Kariiiiin!!!!! Nos vemos a las 15!!!!!!!!!!!
 
Herregud!
 
Jag är inte den som avbokar, så det var ju bara att fokusera och överleva.
 
Tänkte jag.
 
Jag blev så hämtad efter jobbet och som vanligt babblade vi om allt mellan himmel och jord och jag tänkte egentligen inte på vart turen gick.
 
Tills vi helt plötsligt stod utanför en stor järngrind med porttelefon!
 
Och jag förstod att jag nog skulle slippa löparpasset ändå till slut!
 
Min Fina Fina Väninna hade bokat in oss på ett fantastiskt spa på ett wonderful hotel!!!!
 
Som födelsedagspresent!!!
 
För att inte falla ur banan helt körde vi iallafall ett pass i gymmet först...
 

...innan vi visades runt i det giganstiska spa-området, med flera pooler, varav en saltvatten, och flera underbara små olika bastuavdelningar och relaxadelningar...
 
 

Jag häpnade!
 
Vilken fantastisk överraskning!
 
Att få väninne-tid en hel eftermiddag i den här ljuvliga miljön är ju näst intill overkligt!
 
Så när jag låg där och spann som en kattunge kom så en receptionist och sa att jag hade tid hos massören!
 
Va?
 
Nej, det tror jag inte.
 
Men Fina Fina Väninnan nickade, att visst hade hon bokat 30 minuters massage också!
 
Va?
 

Efter 4 timmar i spa-heaven var vi rynkiga som två tanter och mosiga i psyket som två gamla bananer, och avslutade med hotellets lyxiga schampo-balsam-kräm-serie innan vi begav oss hemåt i lördagskvällen, till väntande män och barn, lagom till soff-timmen.
 
Vilken underbar tur till Heaven!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0