"Icke-resande-konceptet"?

När jag jobbade som reseledare för något år sedan, eller, alltså, ganska många år sedan numera, herregud!, iallafall, då minns jag hur jag nästan föraktade alla de resenärer som bokade in sig på familjeresortanläggningar mitt i turistgettot och hängde sida vid sida runt barnpoolen, åt både frukost, lunch och middagsbuffé på hotellet och underhölls av hotellets kvällsshow innan bedtime.
 
Jag menar, kallas det ens att resa, egentligen?
 
Det var då det.
 
Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig?
 
För nu känns ju det där "icke-resande-konceptet" helt ljuvligt.
 
Fast vissa ilningar sitter kvar i ryggraden ändå, och en hel vecka tror jag inte jag legat och pöst vid barnpoolen faktiskt.
 
Men det handlar idag mer om att jag inte haft ro att spendera de rätt häftiga summor som detta semestrande kostar.
 
I helgen unnade vi oss iallafall tre dagars njutning på just en sån familjeresortanläggning.
 
 
 
 
 
Mormor, kidsen och jag.
 
Och det var helt fantastiskt!
 
Vi hade två stora fina lägenheter med underbar havsutsikt och poolutsikt, vi åt buffé efter buffé och däremellan softade vi runt barnpoolen och miniklubben och bara njöt av att vara tillsammans utan en massa måsten och regler och stress.
 
 
 
 

Och nog var vi lite slokörade när vi packade in tingen i bilen igen och körde mot Palma, och nog kunde vi stannat några dagar till ändå....
 
För det är ju himla gott med det där "icke-resande-konceptet" ändå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0