TaPalma!

Varje år firas TaPalma i stan.
 
Ett 20-tal restauranger tävlar under ett par dagar om att skapa Bäst Tapas!
 
Så med karta i hand kan man alltså då ta en kvalitetsrunda och smaka på tapas runt om i stan, för att sedan rösta fram sin favorit.
 
Själv har jag aldrig lyckats fira TaPalma.
 
Förräns nu.
 
Och nu hade jag till och med lagt in eventet i familjekalendern och engagerat natt-barnvakt för att kunna ta ut både min man och besökande Mormor& Morfar.
 
Men ingen orkade visst lyfta sig från soffan ens den kvällen.
 
Och när jag buttert läste om vad jag igen skulle missa såg jag överaskande att man visst kan vara med och rösta fram bästa tapasen under lunchtid oxå.
 
Perfekt för kvällströtta alltså.
 
Under en gassande höst-sol fick vi så dagen efter i oss ett par ljuvliga tapasbitar och en dos Palma-doft!
 
Perfekt TaPalma!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0