Compact-Living!

När jag hade en liten Leonel hemma minns jag ett samtal med en väninna som nämnde att deras 2-åring då fortfarande låg i spjälsäng vi föräldrarnas fotända.
 
Chockerande!
 
Tyckte jag då.
 
Det tycker jag fortfarande.
 
Så hur kommer det sig då att Loui, nu 2 år, fortfarande ligger och snusar i sin lilla spjälsäng uppe hos oss?
 
Ja, alltså, min offentliga ursäkt är ju att han faktiskt inte får plats någon annanstans.
 
Det är väl rätt chockerande också?
 
Men om jag är bra på något här i livet så måste det vara just att gilla det jag har.
 
Så om Loui nu inte får plats någon annanstans än vid min fotända så kan jag ju inte annat än att gilla det!
 
Visst?
 
Och nog känns min vilding lite som en bebis när jag ligger där och småsnarkar?
 
Så jag kan liksom hålla kvar lite vid min sista bebistid.
 
Så nice!
 
Nattetid alltså.
 
 
Men okej, det är helt klart högt upp på listan att lösa detta plats-bekymmer.
 
Familjens redan rätt beprövade Compact-Living väntar så nya utmaningar!
 
Snart!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Ha ha ha Irma ligger fortfarande i sin spjälsäng och flyttade till eget rum för INTE så länge sedan. Och hon fyller TRE om en månad.
DET är skrämmande va ;)

Hälsningar
Yohanna

Svar: Jag visste väl att det fanns någon som slog mig, haha:-) Men okej, jag återkommer om när min mister verkligen flyttar ut, vi kanske inte rör oss innan han fyller fyra....
karin sofia

2013-07-02 @ 01:08:01
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Man ska skynda försiktigt ;)
Men vi hade faktiskt lagliga förhinder. Hon kunde inte flytta ut innan vi mögelsanerat hennes rum och vi KAN inte köpa en säng förens pengar trillat in. dvs när far och morföräldrar ger bidrag i 3-årspresent ;)
Sånt är livet.....;)

Hälsningar
Yohanna

Svar: Jamen precis! Bara att gilla läget:-)
karin sofia

2013-07-03 @ 00:53:12
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0