Skönt liv!

Sommaren kom kanske relativt sent till Mallorca i år.
 
Eller iallafall den traditionellt heta sommaren.
 
Men nu är den här.
 
Hettan.
 
Den nära på olidliga hettan.
 
När vi igår eftermiddag kom fram till chringuiton där vi bokat bord för sen paella-lunch med vänner hade temperaturen nått 38.5 grader!
 
Med hjälp av absolut närhet till havskanten, en ljuvlig skaldjurspaella, och hinkar med mojitos i sällskap av kul vänner lyckades vi hålla en något uthärdlig kroppstemperatur. 
 
 
Och när solen hotade med att gå ner bytte vi bara chiringuito och hamnade mitt i en trubadurkväll där ungarna rockade loss i sanden till klockan slagit midnatt.  
 
 

Alltså.
 
Hur skönt kan livet vara?
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej! Jag heter Mikaela och hittade din blogg för flera år sedan av en slump (via min syster Lindas blogg som hade en länk till en vän som hade en länk till dig :)). Det är så roligt att läsa vad som händer i er vardag även om jag förstår att du/ni kanske gör det för att mormor och morfar i sverige ska kunna "vara med". Nu har det varit tyst ett bra tag och jag hoppas att det bara är vardagslivet som tar din tid och att inget har hänt. Ha det gott och hoppas ni njuter för fullt av hösten! / Mickan från ett allt kyligare stockholm

Svar: Hej Mikaela! Tack för dina rader! Vad glad jag blev! Du har så rätt, det är bara vardagslivet som svämmat över sista tiden, men saknar faktiskt min blogg, och måste plocka upp den igen så jag få rätsida och ordning i kidsens minnesbank:-)Kram till dig och Tack för peppning:-)
karin sofia

2013-09-30 @ 20:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0