Väninne-weekend?

Varför tro man alltid att gräset är grönare på andra sidan?
 
När jag drömmer om en väninne-weekend tänker jag på massa spännande städer som mål.
 
För att strosa på nya gator, upptäcka okända butiker, finna spännande oaser för ett glas vin och en långlunch.
 
Och så ser man i sin familjekalender och fattar inte alls när man tror man ska kunna smita för ett sånt härligt uppdrag.
 
Sen ser man ner i familje-ekonomin och glömmer hela idén.
 
Men häromdagen insåg jag att gräset faktiskt är himla grönt även på den här sidan.
 
Och med tanke på hur många som väljer just Palma för sin Väninne-weekend är det väl konstigt att jag inte sett det tidigare.
 
Häromdagen fick jag så en heldag med en väninna där jag fick just allt det där: strosa på nya gator, upptäcka okända butiker, finna spännande oaser för ett glas vin och en långlunch.
 

Utan att spilla tid från familjekalendern.
 
Utan att nagga nämnvärt på familje-ekonomin.
 
Men vilken input!
 
Vilken vinstdag!
 
Nästan som en Vännine-weekend i miniatyr!
 
Fast hemmavid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0