Lagom blir bra.

Jag menar att jag hör till den organiserade typen.
 
Som gärna skriver listor och planerar och skriver ännu fler listor och planerar ännu mer....
 
Men jag har funnit min överman!
 
Eller, alltså, det är ju självklart en kvinna, inte en man.
 
Hon är så organiserad så jag har aldrig varit med om liknande.
 
Jag visste nog sen länge att hon var organiserad.
 
Tänkte kanske att hon och jag var som på samma level.
 
Icke.
 
Hon gav mig häromdagen en lektion i hur man bäst organiserar sina veckoinköp.
 
Halleluja!
 
Hon har så en lista i mobilen för ett antal mataffärer.
 
Som hon fyller i allt eftersom hennes varor tar slut där hemma.
 

So far so good.
 
Helt klart ett effektivt daily-basis-system.
 
Nu till den nästan religösa biten.
 
När en vara tar slut hemma, säg vatten, så jämför hon först priserna mellan samtliga mataffärer för att sedan skriva in vatten på inköpslistan till den mataffär som har bäst literpris efter att eventuella erbjudanden och rabatter räknats av.
 
Halleluja!
 
Jag framstår ju som inget annat än en yr virrepanna bredvid henne.
 
Först rusade jag hem och tänkte att nu jäklaranamma ska jag visa att jag kan också.
 
När jag väl pustat ut efter ruset tänkte jag igen.
 
Att jag nog får nöja mig med den där daily-basis-nivån.
 
För på daily-basis-nivån är jag ändå rätt organiserad!
 
Oh ja.
 
Och särskilt reilgös är jag väl egentligen inta så många dagar om året.
 
Oh nej.
 
Så lagom blir bra.
 
Igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0