Papi är pà Minisemester...

Alltsà, Leonel och jag har en mor&son helg! Kom ganska lägligt i tid, dà Leonel blivit sà pappig att man blir alldeles stressad! Sà nu är det tre dagar mamma-mamma-mamma! Härligt!

Men mamma ville även ha en dos av väninnorna, sà fredag kväll efter Leonels sängtid blev det tjejmiddag! Det var faktiskt alldeles för länge sen!  Sà länge sedan att jag helt glömt att middag för 6 tjejer inte alls är samma som middag för 6. Har Thaimat för en vecka framàt...
Jättemysigt var det iallafall! Fick dessutom spontan-besök fràn min galna kompis fràn Gran Canaria, sà det var en bonus!

Idag tog Leonel lite sovmorgon, och klev inte upp förräns halv nio. Lugn och skön frukost pà terassen, följd av en mindre lugn morgonpromenad med vàr komplett galna hund. Jag var helt svettig när vi kom hem!
Vi packade in oss i bilen och àkte till marknaden där Leonels farmor och farfar stod à sàlde gamla prylar. Eller ja, farmor säljer och farfar köper allt som grannarna säljer.... Han fyndade faktiskt en resesäng som de kan ha hemma när Leonel ska sova över, sà behöver vi inte släpa med vàr resesäng dit. Bra idé! Att sedan farfar menar att sängen är oanvänd och helt ny, är en annan sak.. Den kostade iallafall bara 6 euro. Och billigt är alltid bra!
Efter marknaden blev vi hemlurade till farmor och farfar pà lunch. Det trodde pà fullt allvar att jag inte hade ngn mat hemma nu när K inte är hemma:-) Grillad kyckling och svärmors spanska omelett var precis vad magen ville ha idag:-)

Eftermiddagen blev massa bus med Leonel och Web, och nu passar lillkillen pà att  sova en timme. Han tror visserligen att han ska sova till imorgon bitti, men om en halvtimme màste jag rycka upp honom ur sängen och smyga ut honom till bilen.. Leonel màste ju hämta sin mormor pà flygplatsen ikväll!!!!!

Ska försöka övertala mormor att hon är sugen pà sushi, sà vi kan beställa hem en kombitallrik pà vägen hem.. Gissar att det blir svàrt eftersom hon aldrig äter (!!!) Säger hon iallafall!!! Och verkligen inte mitt i natten!!!!
Okej, fler bitar till mig alltsà:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0