När blir folk nöjda egentligen?

Var ute à bondade lite med granntanterna häromkvällen! Ja, alltsà, vi är väl alla runt 30 med smà barn, men iallafall... Satt à hängde pà en parkbänk medans barnen matade hundarna med kex..
Sà kom en mamma med sin lilla 8-mànaders bebis som jag inte träffat förut, hon berättade att hon precis börjat jobba igen den dagen, efter 8 mànaders mamma-ledighet. Jag som är övertankad av hormoner började nästan gràta vid minnet av min första dag pà jobbet, och Leonels första dag pà dagis. Det kunde ingen av mammorna förstà alls. Hon menade att hon faktiskt varit hemma hela 8 mànader, och verkligen längtat efter att fà börja jobba igen! Och dà slog det mig att det har man ju hört hur mànga gànger som helst! Och även fràn de som bara tar de betalade mammaveckorna ledigt, dvs 16 veckor. Även de mammorna brukar komma tillbaka till jobbet med lättnad och tycka att det är sà skönt att vara pà jobbet igen.

Man kan ju tro att hela Spanien màste vara full av extremt arbetsglada kvinnor (och män kanske oxà)! Men om man sen ser sig runt pà sin arbetsplats, eller pà vilken arbetsplats som helst, är det oerhört svàrt att hitta nàgon som verkar trivas med sitt jobb. Allt är jobbigt och allt är slitsamt, det enda man vill är att arbetstimmarna ska ta slut sà man fàr gà hem.

Jag förstàr verkligen inte den ekvationen, man är alltsà aldrig nöjd nàgonstans?

Jäkla gnällande pà folk, tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0