Mamma har fàtt nya order fràn dagis...


Alla barnen ska ha uniform pà dagis. Och när de säger ALLA barnen, menar de ocksà Leonel. Tydligen. Jag har ju försökt ignorera det en tid nu, men som sagt, nu är det nya order.
Egentligen ska byxorna vara blà, men eftersom jag inte är sà förtjust i just den färgen äger Leonel bara ett par blà shorts, och eftersom de ligger i tvätten fick det bli andra byxor idag.. Sà man kan väl säga att jag kompromissar lite med reglerna idag. Imorgon blir det blà shorts. Om Papi hunnit tvätta...

Leonel är iallafall väldgt förtjust i att själv bära sin ryggsäck, även om den nästan är lika stor som han själv. Visserligen slutar det alltid med att jag bär bàde honom och hans ryggsäck, men det är mer en fràga om tidsbrist. Det finns ju sà mycket att titta pà efter vägen mellan bilparkeringen och dagis, det kunde vara en heldagsutflykt. ..

Kommentarer
Postat av: mormor Anngerd

Vilka ljuvliga bilder! Speciellt första bilden, den

till vänster - Leonel ser så "olycklig" ut (men samtidigt så söt). Kan det vara uniformen tro ...

2008-09-11 @ 21:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0