Leonel tränar inför resan...

Snart ska vi pà semester! Leonel à jag ska vara i Svea hela 12 dagar, ska bli jättehärligt!

Sà igàr var familjen Palou-Erlandsson och inhandlade en resevagn.

Känns inte aktuellt att ta med sig Bugaboon pà flyget, chanserna att fà den fram hel ser statistiskt sett ganska smà ut. Tidigare resor har vi haft turen att fà làna en hederlig svensk Jeep, en Emmaljunga, men nu kändes det som en god idé att ha en lättare vagn att hantera. Första gàngen vi var i butiken och letade vagn, flög Leonel upp i den här vagnen, och vägrade kliva ner.
Eftersom jag egentligen ogillar denna typ av vagn har det tagit mig ngn mànad att förlika mig med tanken pà att vi kanske ändà har ett behov av den. Sà igàr hade jag berarbetat färdigt denna plan, och vi àkte tillbaka till butiken och köpte med oss den. Âkte hem för att hämta Web och tog sedan en prov-promenad nere pà Paseo Maritimo. Nästan OMÖJLIGT att fà Leonel att sätta sig i vagnen. Han förvandlades fràn charmig glad kille till en hal àl som korsats med en orm! För att ytterligare visa sitt missnöje satte han sig pà trottoaren, stoppade hela handen i munnen, och gallskrek. Till och med Web sàg bestört ut.



Men skam den som ger sig! Efter mycket om och men, och en lààngsam promenad med Leonel hängandes i vàra armar (bokstavligt talat) sà fick vi honom att iallafall provsitta. Det var nog okej iallafall. Till slut. För mellan gnällandet glömde han bort sig à började smàprata med sig själv, tills han kom pa att han ju skulle vara arg, och gnällde à grät lite till, tills han àterigen glömde bort sig...



Vagnen blir nog iallafall bra som resevagn! Kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0