Farmor-syndromet....

Imorse hade min lille tuffing 38.5 i feber. Han tog det visserligen med ro, men hans föräldrar blev tvärosams om hur de skulle lösa dagen.
Antagligen är det "bara" en reaktion på vaccinsprutan han fick förra veckan, läkaren har varnat oss för att det kunde komma feber 7-10 dagar senare. Eftersom fröken på dagis klagat lite på att Leonel haft feber de sista två dagarna vågade vi inte ta honom dit..
Det slutade med att jag skjutsade Leonel till Farmor, och kom därmed en timme för sent till jobbet...

Farmor var ganska glad, nu fick hon en heldag med sitt enda barnbarn!
Det tycker jag är jättebra, och Leonel tycker det är kul att vara hos farmor och leka järnet med sin "Padrino"/Farbror. Och nu mådde han ju egentligen ganska bra, så det var ju inte frågan om vård av sjukt barn riktigt.. För DET är jag inte riktigt lika glad i att lämna över till Farmor, men det är en helt annan historia. (Den kommer säkert oxå så småningom)

MEN

Nu kommer jag till "Farmor-syndromet". Jag tror man kan kalla det för ett syndrom, för det är inte bara hos Leonels farmor mysteriet uppstår. Barnbarnen är ALDRIG trötta när de är hos Farmor.  Att de alltid annars sover minst en och en halv timme efter lunch, är alltså inget som man lägger vikt vid. Jag försöker förklara att Leonel verkligen behöver sova, oavsett om han är på dagis, hemma eller hos Farmor. Men ingen framgång har jag sett ännu.

För Leonel är ju inte trött hos Farmor! För han har ju så roligt när han är hos farmor!

Att det handlar om att han som snart 16 månader gammal inte kan sova ordentligt samtidigt som han blir runtburen och vaggad av Farmor, det är såklart bara nonsens?

Jag är iallafall oerhört tacksam över att Farmor är glad i sitt barnbarn, och alltid ställer upp och hjälper till när vi måste jobba och Leonel inte mår bra. I Spanien finns ingen möjlighet att vara hemma från jobbet för att vara med sitt barn som är sjukt. Det tar man sina semesterdagar till. Och det är ju lite galet! Mycket galet! Så då kanske man får låta bli att bli galen över att Farmor inte är Mormor!

Kommentarer
Postat av: mormor Anngerd

Härlig berättelse om "syndrom"! Visst är det märkligt att barnen är så annorlunda när de är hos

farmor eller mormor.

2008-09-11 @ 21:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0