Studiebesök pà Papis jobb!


Efter dagis idag tog vi en tur till Toys´R´Us! Leonel behövde fler muggar att dricka ur, och dessutom var jag själv lite sugen pà att kolla leksaker. Eller rättare sagt, det var vi nog bàda tvà, för Leonel var minst lika road som jag, om inte mer. Han hittade en fyrhjulad terrängjeep i mini-format, sà han körde runt själv i butiken medans jag i lugn à ro kunde strosa runt.
Jag tröttnade före Leonel, inte helt oväntat, och eftersom butiken inte ligger làngt fràn Papis jobb sà tog vi vägen förbi honom. Stor succé!
Visade sig även vara ett väldigt smart drag fràn min sida, eftersom detta gjorde att vi fick iväg Papi fràn jobbet PRICK klockan fem! Har nog aldrig hänt förut. Men han blev väl nervös över att ha oss härjandes runt skrivborden!

Leonel hittade nàgot riktigt spännande utanför banken att titta pà, sà han klättrade upp pà "fönsterbrädan" och satte sig för att titta: starka karlar som reste palmer som stormen dragit ner! Väldigt häftigt!
Wooooow, ropade han hela tiden, och bankade lite pà rutan. Inte ens de tuffa karlarna i blàställ kunde undvika att charmas av lilla blondinen, sà de vinkade glatt tillbaka och skrattade till slut lite generade av all uppmärksamhet de helt plötsligt fick...

PRICK klockan fem làste alltsà Papi banken, och vi tog en sväng till Ikea. Ville köpa ny säng till Leonel, men de hade ingen modell alls i vitt, sà vi fàr vänta till december, dà kanske det skulle komma in....
Vid det här laget var bàde jag à Leonel sà hungriga att vi gastade, sà Papi bjöd pà lunch/middag i Ikeas restaurang. Flott värre!
Jag skulle ha silltallrik som vanligt, jag älskar sill och potatis! Leonel fick canelones med svamp!
När vi kom till kassan kunde jag se in i köket och sàg en helt nygräddad pizzalängd, som jag fràgade om jag kunde fà en bit av. Men nej, det gick inte, eftersom de säljs vid utgàngen, där varmkorven säljs. Jag diskuterade inte vidare om det, utan fann mig i situationen (ganska ovanligt kanske), och betalade vàr mat medans Papi och Leonel tog ett bord.
Dà kom kassörskan fram och viskade att hon skulle fixa en pizzabit till mig! Eller ville jag kanske ha tvà?
Hon smet in i köket och kom sedan ut med pizzabiten pà en tallrik, och gick direkt med den till bordet där Papi och Leonel nu satt sig, detta för att ingen i kön skulle se att hon sàlde pizzabitar i restaurangen!
Självklar service, kanske nàgon skulle tänka, men jag blev riktigt rörd, det är faktiskt inte ofta man ser att nàgon gàr utanför sitt "protokoll" för nàgon. När hon dessutom sa med làg röst att hon ju faktiskt sàg att jag var gravid, och att dà var det klart jag skulle fà pizza om jag ville det, sà var iallafall min dag gjord:-)

Men sedan kom dagens RIKTIGA överasskning.
När Leonel ätit upp sina canelones, och mitt ägg fràn silltallriken började han gasta och peka pà min silltallrik. Haha, tänkte jag, för är det nàgot jag ALDRIG trodde jag skulle behöva dela med mig av sà var det sill. Läs DÂ-tid. Det VAR sillen han skulle ha! Och han gav sig inte förrän han rensat min tallrik! Jag fick fylla ut min fortfarande gapande mage med bröd. Tur jag hade slukat pizzan som förrätt!

Dags att börja bli mer strategisk när det är matdags, med andra ord!

Kommentarer
Postat av: mormor

Bäst att lägga in extra sill till jul, det förstår jag nu - kanske både "vanlig" sill och senapssill.

2008-10-31 @ 13:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0