Moljy!....

....överaskade Leonel oss med att säga igår!

Vi håller på med lite "homestyling" hemma! Leonel ska få en egen hörna av vardagsrummet, och även om det när vi är klara inte kommer synas så väldigt stor skillnad från nu, så innebar det en hel del stök och bök igår eftermiddag/kväll.

Det var under momentet "tömma bokhyllorna" som Leonel fick tag i Småbarnshandboken där söta kusin Molly modellar på bokomslaget. Med ett jättesmil kom han springandes med boken i handen fram till hans svettiga föräldrar, pekade på Molly och sa stolt "Moljy".



Både Mamma och Papi blev lite blanka på ögonen minsann, och sedan högg jag telefonen och ringde Mormor som är barnvakt till Molly den här helgen och berättade nyheten!

Homestylingen avbröts vid nio-tiden på kvällen när Papi lyckades borra rakt in i huvudvattenledningen och hela vardagsrummet sprutades ner av vatten... (Nylagt trägolv, som ni kanske minns...?) Dränkt som en katt gastade han ut order om vad jag skulle göra medans han själv försökte trycka emot ledningen. Insåg att jag inte är särskilt orienterad hemma med var huvudkranar och dylikt finns, så ett mindre kaos bröt ut.... MEN, jag fann till slut vad jag sökte, och sen var det bara att börja sopa vatten igen. Känns som vi gjort det förut..

Särskilt många rörmokaren var inte i tjänst en lördag kväll, men vi fick till slut tag i en som lovade komma i eftermiddag. Så nu är vi alltså utan vatten.... Det blev hårtvätt i handfatet med inhandlat vatten imorse, exklusivt minsann!

Fortsättning följer....


Kommentarer
Postat av: mormor Anngerd

Sådan far - sådan son. Leonel verkar gilla att klättra och vill gärna hjälpa till.

Det skall bli kul att komma snart tillsammans med

Molly och se kusinerna leka.

2008-10-27 @ 21:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0