Min händiga karl!

Två veckors semester har jag haft tillsammans med Leonel!
Vi har bara gjort mysiga saker, träffat familj och vänner, och bara tagit dagen som den kommer. (Inom ramarna för vad som naturligtvis fanns på min lista över vad som skulle hinnas med...Jag älskar listor)

Och vi har handlat! Skulle inte handla den här resan, kontot tillåter inte det längre. Men så svårt det är! Planet behöver bara ta i svensk mark så ploppar massa "måste-ha"-idéer upp i huvudet och bildar en ny lista. En shoppinglista.

Annat är det med min man! Även han har haft semester dessa två veckor, men hans upplägg av sina lediga dagar såg lite annorlunda ut än våra:
*Han har slipat badrumsdörren som svällt och skrapade i golvet varje gång man skulle öppna eller stänga den...
*Han har gjort en lucka i terassen för att enkelt komma åt brunnen för regelbunden rengöring för att undvika översvämning (Leonels födelsedagsfest var nära att gå under helt av vatten...)
*Han har tätat dörrar och fönster till vardagsrummet...
*Han har plockat ner alla lister i vardagsrummet på jakt efter fuktskador vi trodde vi hade...
*Han har plockat bort all parkett i vardagsrummet i fortsatt jakt på fukt...
*Han har sanerat hela vardagsrummet efter upptäckten av vad vi trodde var fukt... Det var inte fukt, det var miljontals vita äckliga maskar!!!!
*Han har lagt ny parkett...
*Han har isolerat och lagt nytt tak till vardagsrummet...
*Han har bytt ut takfönstren till vardagsrummet...
*Han har omcementerat delar av terasserna där väggarna lyft sig (??) antagligen pga användning av fel material vid renoveringen ...
*Han har bytt ut element...
*Han har fixat extra värme till badrummet så att morgonduschen inte ska bli så chockartad....
*Han har tätat fönster till badrummet...
*Han har städat tvättstugan...
*Han har städat Mammas bil som var ingrodd med mjölkfläckar efter Leonels kastande av nappflaskor i baksätet....
*Han har hängt upp vår jättefina tavla som var en bröllopspresent från M+M+M

Men tro inte att han däckat hemma på kvällarna efter allt detta! Han har haft herrmiddagar, han har varit ute på tapasfestival, han har gjort barrunda på Paseo Maritimo....

OCH!
Han har skaffat sig en ny hobby! Nu cyklar han mountainbike i skogen med sina sportiga polare! Detta har naturligtvis inneburit en större utgift för kontot.. För alla som känner min man vet att han inte kan cykla mountainbike utan att ha den bästa utrustningen för ändamålet.
Naturligtvis har jag fått titta på oändligt många videoklipp från U-Tube för att se vilka under denna cykel kan göra, och undersökningar som visar att det nog är en av de bästa cyklarna i världen...

Så min lite för långa shoppinglista under semestern i Sverige bleknade snabbt bredvid hans utgifter. Han gjorde visserligen ett försök att höja på ögonbrynen efter mina stövelinköp (han förstår inte varför jag behövde 2 par...), men när det sedan kröp fram att han beställt en ny cykel och vad den kostar så glömdes mina stövlar snabbt bort.

Men vad man inte ska glömma är att han faktiskt fixat ALLT som behövdes fixas hemma INNAN han shoppade loss, och den listan var ju ganska lång, så jag tycker verkligen han ska njuta av sin nya hobby nu! Jag är ganska nöjd av att bara njuta av att vara hemma!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0