Leonel extraknäcker....

Igår kväll åkte familjen Palou Erlandsson på utflykt med ett gäng goa vänner. Så långt bort man kan komma från Palma med bil. Då hamnar man i Cala Ratjada, på nordöstra delen av ön.
Där firades igår en "Llampuga-marknad". Jag ska inte våga mig på en översättning av det, men Llampuga är iallafall en fisk som fiskas utanför Mallorcas kust. På denna marknad serverades närmare 30 olika maträtter, alla med Llampuga som basingrediens, och i entrébiljetten som kostade 10 euro ingick biljetter till 5 valfria rätter.
Jag var faktiskt lite skeptisk till en början, men det fick jag snabbt glömma. Vilka underbara små maträtter!!! Favoriten blev Canelones med en sötsur sås, och Burrito med guacamole, självklart med Llampuga i. Aldrig tänkt lösningen med att göra texmex av fisk, men det var helt fantastiskt gott!

Leonel åt av allt med samma aptit som sin Mamma, så vi slogs om tallrikarna, mer eller mindre. Han hade visst överläge, eftersom han vägrade kliva ner från papis armar, och kunde därför attackera min tallrik uppifrån.

En av våra vänner som var med igår kväll är nyseparerad från sin sambo, och inte alls särskilt glad över det. Känns faktiskt lite konstigt att hon inte var med, de träffades nästan samtidigt som jag träffade Papi, och en av de första dejterna vi hade var någon form av dubbeldejt med dem..
Iallafall, till saken hör att A (som alltså var med igårkväll) blev väldigt fäst vid Leonel. Självklart är det inte första gången de träffas, men det var första gången de "fann varandra" på riktigt.

Och DET insåg A väldigt snabbt hur lönsamt det kunde bli. Tjejerna fullkomligt flockades runt honom när han hade Leonel! (Efter första halvtimmen erbjöd han sig att vara barnvakt anytime). Han var helt förundrad över vilken tjejmagnet det vara att bära runt på vår 10-kilos diamant! Det höll dessutom helt plötsligt Papi med om, undrar när han upptäckt det???

Jag skrattade gott åt de två karlarna som härjade runt marknaden med Leonel, som ju såklart oxå njöt av all uppmärksamhet.
Men gissa vem som skrattade mest när kvällen var över, och fyrverkerierna skjutits färdigt och det var lååångt efter Leonels vanliga sängtid?

A. På hans meny fanns nämligen nedklottrat inte bara ett telefonnummer, utan flera, till flirtiga tjejer som charmats med hjälp av min son!!!!
Kanske det kan vara en ny affärsidé, hyra ut Leonel för korta promenader till singelkillar som behöver lite hjälp på traven?? Han kan säkert tjäna ihop till sin dagisavgift utan problem:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0