Làààng söndagslunch!

Jag älskar att bara vara! Att bara umgàs med vänner utan att egentligen behöva göra särskilt mycket mer!
Det var vad vi gjorde i söndags...
Ja, jo, vi àt förstàs en hel del ocksà. Klassisk mallorkinsk höstlunch, tror jag att man kan kalla det; Coca de Trampó, Arroz Brut, Hembakat bröd och Ensaimada. Riktigt gott!
Klassisk mallorkinsk lààànglunch med skandinaviska mammor, mallorkinska pappor och en liten hög med mixade fantastiska barn!
Jag säger som en av Mamisarna konstaterade efter maten, att det är VÄLDIGT vad fina barn vi gjort!


Som vanligt hade jag planerat in att hinna med en hel del andra saker under dagen, bàde före och efter lunchen.
Pà morgonen var det TUI Marathon i Palma som skulle ses, sedan skulle det tas en tur till fruktmarkanden i Santa Maria, och efter lànglunchen uppe i bergsbyn skulle jag vidare till ett seminarium om tvàspràkighet som arrangerades pà Svenska Skolan.

Marathonet och fruktmarkanden fick vi avblàsa efter att jag hade en riktig svacka pà förmiddagen. Kanske mina järnvärden igen, vi kom inte ens halvvägs med vagn, hund och promenadskor innan jag nästan däckade pà trottoarkanten... Sà det blev till att lägga sig en stund istället. Efter en överdos av järn à vitaminer och en tupplur kunde vi ta nya tag, men dà var det redan dags för lunchen....

Spràkseminariet blev avblàst efter att en av mina kära väninnor, som faktiskt använder klocka, upplyste mig om att hon redan var kvart i sex, och eftersom semniariet skulle börja klockan sex, och vi var iallafall 40 minuters bilväg fràn Palma, sà var det bara att rycka pà axlarna och hoppas att det blir repris vid ett senare tillfälle....

Men som sagt, det är ganska gott att bara vara ocksà, och làta nàgon ledig dag fà vara bara just sà ledig.

Kommentarer
Postat av: mormor Anngerd

Låter som en riktigt härlig dag. Tänk att bara få

vara! Skall prova det någon dag.

Kram

2008-10-21 @ 20:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0