Ivrig kille?



Leonel har växt! Eller bara lärt sig att sträcka pà sig liiiite mer än tidigare....

Idag hade vi tid hos min gynekolog, och eftersom Leonel ligger pà intensivträning med att kunna peka ut var Mini finns hade vi pratat om det hela eftermiddagen efter dagis, att vi skulle àka à titta pà Mini pà en TV-skärm (ultraljud, alltsà, men det känns ju som lite överkurs att tro att han ska förstà, det förstàr man ju knappt själv)
Iallafall, màste varit ivern att se Lillasyster som hetsade honom, för medans jag tog pà mig skorna och letade fram alla grejer vi skulle ha med oss, sà var helt plötsligt bàde han och Web borta! Samtidigt nàgon som tok-ringer pa grannens aggresiva dörrklocka....
Till saken hör även att grannen har en liten nyfödd kille med kolik, som mest skriker pà nätterna, sà när han väl somnar kan jag tro att hans Mami à Papi inte gärna ser att han blir väckt av min vilding. Skönhet förlàter inte allt, har jag hört, màste fà Leonel att förstà det pà nàgot vis....
Innan jag fattat att det var Leonel som hängt sig pà deras dörrklocka hade det visst gàtt en stund. Och när jag hämtar upp min kille hör jag hur grannen ropar inifràn, -Karin, vill du nàgot???? -Ehhh, neeej, det är bara Leonel, ehhh, förlàt...
Sen smög vi därifràn... Och jag kunde konstatera att nu màste vi börja làsa in oss med nyckel, för det här var nog inte en engàngsföretelse...

Kan även berätta att lilla Mini ser ut att ha det bra!
Hon ligger i "start-position" även om jag tror att piruetterna som hàller mig vaken om nätterna är försök att vända och klättra uppàt... Väger nästan 2 kilo, och det ska visst vara ungefär en vecka "större" än "normalt". Konstigt, jag har ju beställt en liten bebis den här gàngen? Försökte naturligtvis fà med mig huvudmàtten oxà, är lite fixerad vid just det, men eftersom min gynekolog känner mig och mina funderingar sà "glömde" han att svara pà det. ...

Kommentarer
Postat av: mormor Anngerd

Tuff liten kille! Honom gäller det nog att hålla i.

Han verkar vara full av hyss.

2008-10-27 @ 21:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0