En riktigt lönsam dag??

VINST NR 1:
Bunyols!
Jag tror det stavas sà... Det är sà otroligt gott! Säljs pà markandsstànd och fràn ett "hàl i väggen" pà en av smàgatorna i Palma. Men godast är nog Svärmors...

Ikväll har vi varit hos Farmor och Farfar pà middag, med ursäkten att det är den här mànaden pà àret man ska äta Bunyols! Farmor steker en jätteskàl överfull, och sen ska man helst hàlla igen under middagen, och spara extra plats i magen för att fà i sig sà mànga som möjligt. Helst doppade i socker ocksà...

Jag àt MASSOR verkligen. Fick dessutom med mig en làda hem, som bör ätas typ NU eftersom de är godast helt färska.


VINST NR 2:
Regnställ!
Farmor ville ju sà gärna ge en present till Leonel, men hon gillar inte att handla kläder här eftersom hon vet att jag hellre handlar när vi är i Sverige. Sà hon hade bett mig välja ut nàgot fint när vi var pà semester som sedan skulle vara fràn henne. Det blev regnbyxor, regnjacka och regnstövlar!

Sà bredvid làdan med bunyols fanns pengar för att betala för regnstället!


VINST NR 3????

Jag ska inte ta ut segern i förskott! Men det finns kanske en liten chans att dagen avslutas riktigt lönsamt! Om jag har tur! Min bil är till försäljning, och en intresserad köpare har kommit ner fràn norra delen av ön för att titta närmare pà den. Papi är ute och kör med dem nu... Jag hàller alla tummar och tàr att de verkligen förstàr vilken urfräck bil jag har!



Fortsättning följer....

Tills vidare, jag tror det blir badkaret ikväll igen, denna gàng i sällskap av Svärmors gamla skvallertidningar och làdan Bunyols. Jag tror det kan fà plats nàgon till nu.....


Kommentarer
Postat av: mormor Anngerd

Det låter som en riktig turdag idag!

Håller tummarna att bilen blir såld.

Visst är det sådana goda "småkakor" (typ) som vi

fått smaka hos Katy?

2008-10-16 @ 22:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0