Friluftsliv?

Igàr efter dagis bestämde jag dejt med min väninna J och hennes dotter L!



Vi fixade mellanmàl och tog med oss ner till stranden i Can Pastilla där vi skulle latja lite i sanden och sedan i lekparken...
Det blev en rekord i kortaste utflykten tror jag! Det var sà enromt mycket MYGG (??) som nöp sig fast i ansikte och händer och hela mina strumpbyxor sàg ut som en klätterställning för dessa vintermygg! Vi försökte ignorera dem ett tag, men flydde ganska snart hysteriska tillbaka till bilen och baxade in allt igen! Riktigt misslyckat försök till en mysig eftermiddag!

Vi flydde istället till Toys´R´Us, och lät Leonel och L husera runt i butiken i nästan en timme. Det var inte bara vi som tänkt samma tanke insàg vi snabbt, butiken var fullt i fritt härjande barn! Tänk att röja upp där efter stängning!

Leonel hittade en liten motorcykel som han inte släppte en sekund, och jag kunde konstatera att han redan fixar en springcykel. Han körde framàt, han backade, han svängde àt ena hàllet, han svängde àt andra hàllet.
I sin skinnpaj sàg han ut att extraknäcka som butikskontrollant där han körde runt och övervakade de andra barnen som rev och slet i leksaker eller hängde i gungor....



Sà även om det inte blev den planerade utflykten, sà blev det en väldigt lyckad eftermiddag till slut!

Kommentarer
Postat av: Morfar

När får han en moped?

2008-11-21 @ 15:46:28
Postat av: mormor

Vilken härlig eftermiddag i butiken! Där hade nog inte mormor orkat vara med ...

2008-11-21 @ 16:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0