Lucia!

Leonel har debuterat i kyrkan!
Visserligen var vàrt bröllop i somras kyrkligt, men eftersom det var utomhus räknas det inte riktigt sà.
Visserligen springer jag och Leonel i kyrkan ett par gànger i veckan och fikar, men det är ju bara för att busa med de andra mixade barnen, och äta kanelbullar och dricka saft.
Men att sitta i kyrkan pà gudstjänst, DET har vi aldrig gjort. Killen är ju inte ens döpt, sà inte ens det kan ha lägga pà sin meritlista....

Iallafall, igàr kväll kom Svenska Skolans Luciatàg till Svenska Kyrkan och sjöng pà en gudstjänst.



Leonel förvànade oss alla med att sitta som ett tänt ljus under hela showen, och gungade med i takt med de svenska julsàngerna. Barnen runt omkring hade elva tusen myror i brallorna, och nàgon fick smita ut, sà jag kände inte alls igen min kille som bara satt och sàg sà fridfull ut...
Kanske han andades in àngorna fràn Papis starkvinsglögg som han fick med sig i kyrkan?

Kanske ska tillägga att glöggen köptes i kyrkans cafeteria precis innan gudstjänsten, sà ingen tror att Papi börjat med fickplunta för att stà ut med mina pàhitt... Inte ännu iallafall...



Efter Lucia blev det lussebullar med nàgra av Leonels polare, och sen hem till sängen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0