Äntligen avsminkad!

Varje gàng vi träffat Mini via ultraljud har hon sett ut som en riktigt aggresiv hàrdsminkad ung dam.
Idag var första gàngen hon mötte oss avsminkad. Betydligt trevligare resultat!

Hon verkar dock ha det väldigt bra därinne, och visar inga tecken pà att vilja komma ut ännu.
Det var dessutom helt stilla och lugnt med sammandragningar just när vi var monitoriserade, förhoppningsvis var det lugnet före stormen!



Precis som läkaren misstänkte har hon dock klivit om sin storebror pà viktkurvan, sà det vore fint om vi bromsar gluffsandet nu. Visserligen finns det en risk för felbedömning av vikten via ultraljud när huvudet ligger sà làngt ner som hon gjorde idag, men tydligen verkar den chansen inte blinka àt rätt hàll...

Mamma kanske ocksà borde minska sitt gluffsande, hennes vikt hade ocksà gjort ett ordentligt kliv. Jag verkar ta igen den sakta viktuppgàngen den här graviditeten började med, och gör en riktig slutspurt..
Men vem orkar bry sig om det nu? Snart nog fàr man börja se över sin vikt igen, tills dess ska jag bara tänka kortsiktigt och njuta av den bästa graviditetsursäkten av alla: ¨Min kropp säger till mig vad jag behöver äta"!

Det är nog det enda jag kommer sakna med graviditet.
För ärligt talat, jag är riktigt färdig med att vara gravid nu.
Känns som väldigt länge sen jag INTE var gravid eller "ammande".
Eller ja, sà känns det iallafall tills man möter 4-barns-mammor i samma àlder som jag själv..... DE är riktiga hjältar!

....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0