Leonel-Tid!

Det är ju enkel logik att förstå att alla barn behöver lite egentid med sina föräldrar.
 
Det är däremot inte helt enkel matematik att få ihop det när antal barn överstiger antal föräldrar.
 
Jag har en del 1-barns-väninnor som gärna påtalar hur viktigt det är att låta varje barn få sin plats och sina regler och att varje barn ska behandlas efter just sin ålder.
 
Visst är det så.
 
Men lika många gånger har jag menat att jag tror att varje familj nog gör så gott de kan, utifrån deras läge just där och då, om de så har ett, två, tre eller sju barn!
 
Men klart man alltid kan bli lite bättre.
 
På allt man gör.
 
Så det strävar vi ju efter givitvis.
 
Som säkert många andra out there.
 
Nu närmast jobbar vi med att ge Leonel lite mer utrymme.
 
Läget där vi som familj är just här och nu kräver det.
 
Så en eftermiddag i veckan är Leonels.
 
En dag fyllde vi den stunden med mamma-son-bio-mys.
 
En dag fyllde vi den med Leonel-Kompis-mys och jobbade mest på att blocka undan småsyskon.
 
Nu sist ville Leonel följa med oss på Crossfit.
 

Och det är ju klart att det är väldigt oviktigt vad man gör.
 
Bara man gör.
 
Tillsammans.
 
Imorgon är det Leonel-tid igen.
 
Vad vi gör är oklart.
 
Men det står Leonel-tid i min kalender!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0