Love You To The Moon And Back...

Jag har ett mission.
 
Att försäkra mig om att mina kids vet att jag är upp över öronen förälskad i dem.
 
Varje dag!
 
Det är väl alla mammor och pappors mission?
 
Borde vara iallafall.
 
Igår lyckades jag inte alls med mitt mission.
 
Misslyckades totalt.
 
Kan man säga.
 
Och alla var både arga och ledsna när vi avslutade dagen.
 
Leonel var arg på Lily.
 
Lily var ledsen på Leonel.
 
Jag var arg på Leonel som sparkat Lily.
 
Jag var arg på Lily som provocerat Leonel.
 
Leonel var arg på mig för att jag var arg på honom.
 
Loui var ledsen för alla var arga.
 
Lily var ledsen på mig för att jag hotade att ta bort hennes Frozen-klänning en hel vecka.
 
Leonel var ledsen på mig för att jag hotade att ta bort hans Invizimals-album en hel vecka.
 
När så alla tre sov var det min tur att vara arg.
 
Och ledsen.
 
Arg för att alla var arga och bråkat.
 
Och ledsen för att jag misslyckats så med mitt mission.
 
För igår tror jag inte någon kände sig särskilt loved.
 
Tre gånger efter att jag själv lagt mig smög jag ner till deras sovrum bara för att klättra runt i 3-våningssängen och viska hur mycket jag tycker om dem.
 
När jag till slut somnade var det ingen skön sömn.
 
Inte för någon.
 
Tror jag.
 
Men någon gång efter midnatt kom så alla upptassande och kröp ner i stora sängen, och vi fick iallafall kramas ett par timmar innan en ny dag började.
 
Det behövdes.
 
Idag är det en ny dag!
 
Idag ska jag lyckas bättre!
 
För jag är upp över öronen förälskad i mina kids!
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Inte så bra ... (vårt nya favorituttryck, som Loui lärt oss).
Idag blir det en BRA dag.
KRAM på er alla

2014-02-20 @ 14:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0