Gudomligt!

En omtänksam själ ringde här och frågade hur min helg varit.
 
För vi hade ju ett alldeles gudomligt väder och hon hade legat i solen och läst böcker och tänkt på stackars mig som hade jobb-helg...
 
Jobb-helg hade jag visserligen.
 
Men det var inte särskilt synd om mig för det.
 
Eller jo, det var det ju såklart, för vem vill jobba när alla andra är lediga?
 
Ingen antagligen.
 
Men när det väntar härligheter i samma stund som man stämplar ut från jobbet klockan 3 och solen brassar och bjuder på flera sköna eftermiddagstimmar innan dagen rinner ut så är det väl synd att säga att det skulle vara väldigt synd om mig?
 
Särskilt som massa härliga människor samlats i kanske öns vackraste trädgård för kalas med mat och tårta och lek och babbel.
 
Så jag har ändå haft en gudomlig helg.
 
 
 

Tackar som frågar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0