Bästa slutet på Sämsta veckan.

Jag tappade bort en stor del av förra veckan bakom ett dunkande migränhuvud.
 
Så värdelöst.
 
Men fascinerande att se hur alla mina fina faktiskt förstår och tassar runt och hjälper till med allt mellan himmel och jord.
 
När mamma ligger däckad.
 
Alla mina fina små alltså.
 
För min kära man är dessvärre inte så flink på att tassa runt.
 
Visserligen roddar han allt, men lite mer i buller-å-bång-tonen liksom.
 
Nog om det.
 
Till nästa tre-dagars-anfall.
 
För jag klev ur dimman lagom till helgen iallafall, och det var i sinom tid.
 
Vill jag lova.
 
För jag hade arrangerat ett sånt superbt sushi-event som ingen ville missa!
 
En Sushi-Master var inbokad och vi var 5 sushi-glada som skulle lära oss stajla till det lite i det japanska köket!
 
Jag hade sett framför mig en rund japan när vi bokade in kursen, så när en smal mallorquin ringde på dörren och presenterade sig som kvällens kock tog det en stund innan jag släppte in honom.
 
Fick skylla på efterdyningarna från migrän-veckan.
 
Sushi-Mastern tog så över mitt lilla kök och vi andra hängde storögt över köksbänken och sög i oss alla trixiga tips för att lyckas med sushi.
 
 

Efter teorin rullade vi så sushi över hela vårt stora matbord och fick ihop en fantastisk middag till oss alla ny-utexaminerade Sushi-Masters och till våra respektive som mest hängt bland kidsen och myst med fredagsfilmen.
 
 

Bästa slutet på sämsta veckan alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0