Magi?

Jag menar att jag brukar vara en vän av ordning&reda.
 
Och då tänker jag inte bara på den synliga ordningen&redan.
 
Den är ju mest skön för ögat.
 
Viktig den också såklart.
 
Men jag tänker nu mer på den osynliga ordning&redan..
 
Den där bakom-kulisserna-ordningen&redan som skapar en omätbar o-reda om man släpper tyglarna runt den.
 
För om kidsen inte har rätt packning i sina ryggsäckar till skolan blir det rörigt.
 
Om där inte finns rätt ombyte för rytmisk gymnastik eller fotboll eller skolgymnastik, undertecknat godkännande av medverkan till utflykt, rätt mellanmål & rätt antal mellanmål, påfyllning av våtservetter, uniformsombyte eller de där torkade höstlöven som skulle användas till något kreativt dagisprojekt, blir det rörigt.
 
Och om jag inte har rätt i min numera fullkomligt ovärderliga veckokalender hämtas omöjligt kidsen från rätt plats vid rätt tidspunkt.
 
Och med tanke på att ingen av våra 3 längre har varken samma upphämtningsplats eller upphämtningstid är vårt körschema numera totalt kaotiskt.
 
Men jag har tre veckor in i terminen hittills lyckats styra runt läget med järnhand.
 
Iallafall just det läget....
 
Så jag delar härmed ut en glammig medalj till mig själv!
 
Jomenvisst!
 
Och glammig medalj också till alla andra mammor och pappor som lyckas vara på rätt plats vid rätt tillfälle med rätt utrustning!
 
För det är nästan som att trolla faktiskt.
 

Magi!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Morfar

Logistik kallas det!!!
Bra jobbat. Keep going.
Kram

Svar: Yeay!
karin sofia

2013-10-10 @ 22:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0