Aktiv assistans!

Jag är sedan alltid Familjens vandrande årskalender.
 
Inte att misstolkas som att jag självutnämnt mig som någon omslags-kalender-babe.
 
Oh nej.
 
Jag är liksom mer som chef över innehållet.
 
Kan ju vara praktiskt, eftersom man då typ alltid får igenom sina egna förslag på familjens sociala liv. 
 
Men funktionen som assistent till familjens alla medlemmar för att se till att de är på rätt plats vid rätt tidspunkt vecka in och vecka ut är kanske inte lika spännande.
 
Kan bli ett rätt slitsamt uppdrag faktiskt.
 
Det kan säkert vilken mamma som helst skriva under på.
 
Men häromdagen fick jag minsann en aspirant att assistera mig.
 
För Leonel undrade så vid frukostbordet när vi kunde åka till doktorn och ta 6-års sprutorna?
 
Va?
 
Vilka 6-års sprutor?
 
Det stod det liksom inget om i års-kalendern.
 
Alltså, med tanke på att jag jobbar på ett sjukhus är jag tydligen rätt dåligt updaterad när det kommer till att kolla mina egna ungar....
 
Uppenbarligen.
 
Jo, men Leonel visste visst.
 
Att när man fyller 6 ska man få vaccin.
 
Så då så.
 
 
Nu funderar jag starkt på att uppgradera min 6-åring och få lite mer Aktiv Assistans för att hålla ihop alla fallna trådar i Familjelivet och Familjekalendern.
 
Han verkar klart mest mogen uppdraget av oss alla 5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0