Stress-detektor?

Lily är utan konkurrens vår största utmaning.
 
Men vi börjar få kläm.
 
Typ.
 
Därmed absolut inte sagt att vi parerar alla kris-lägen som oundvikligen uppstår i damens sällskap.
 
Men en sak är klar.
 
Ingen är så stress-känslig som Lily!
 
Minsta lilla stymmelse till känsla av tidspress eller nervositet eller irritation hos den som står vid hennes sida blir som en brinnande tändsticka i pappersåtervinningen.
 
 
Kommer vi ur sängen fem minuter senare än vanligt och känner långt nere i maggropen att morgonen nog kanske blir lite rörig, ja då har vi garanterat framför oss en timme total kaos med skrik och gråt och spottande och fräsande innan vi till slut har oss alla i bilen på väg mot dagen.
 
Då är via alla fem både arga och ledsna och utmattade.
 
Och dagen har inte ens börjat.
 
Lily är alltså vår oklanderliga Stress-detektor.
 
Är vi harmoniska, lugna och kära, då är hon det också.
 
Synd bara att man inte är harmonisk, lugn och kär varje dag då...
 
Det är liksom lite överkurs för en 3-barns-mamma att fixa det 24/7.
 
Men jag jobbar på det.
 
Jag lovar.
 
Och de dagar jag misslyckas går larmet från Stress-detektorn.
 
Det är slitsamt.
 
De dagar jag lyckas är vi alla fem harmoniska, lugna och kära i varandra!
 
De dagarna är härliga.
 
Väldigt härliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0