Traditions-Kris?

Vi är rätt dåliga på att grunda traditioner i vår nya familj.
 
Min man är onaturligt ointresserad av sina mallorkinska traditioner, och jag själv är kanske lite mätt på de svenska.
 
Eller, alltså, egentligen vill jag sluka alla svenska traditioner till punkt och pricka, men det vill sig inte riktigt här på ön.
 
Ljuset och klimatet och stämningen är alltid annorlunda.
 
Konceptet med traditioner är fantastiskt när det firas med familj och vänner i rätt miljö, men kanske inte fullt så fantastiskt när det kopieras över till en plats som Mallorca.
 
Blir lite lätt löjligt.
 
Känns det som.
 
Typ.
 
Ändå försöker jag engagera mig.
 
Ibland.
 
Så någon form av Midsommar har vi faktiskt firat i år.
 
Tillsammans med en bunt utlandssvenskar runt en midsommarstång.
 
Långt ifrån Familj och Dalarnas Masar alltså.
 
Men dock.
 
 

Undrar om dessa försök att repa vår Traditions-Kris kommer sätta några djupa spår i mina kanske rätt släta ungar?
 
Eller kan man lika gärna bara låta traditionerna ligga där de hör hemma?
 
En Glad Midsommar hade vi iallafall!
 
Från början till slut!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Lite kul är det väl i alla fall med "svensk" mid-
sommar!
Kram

2013-06-30 @ 20:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0