Lyxuöst?

Den här ön är full av riktiga husmödrar.
 
För det är man väl om man investerar i den lyxösa köksroboten Termomix?
 
Det finns nog ingen som passerat 30 som inte inspirerats av Termomixens alla ljuvliga egenskaper över ett hemma-sälj-party i Tupperware-anda?
 
Jag är inte undantaget.
 
Däremot verkar jag vara en av de få som inte inser att jag kan unna mig en robot för runda 10-000-kronors-lappen.
 
I tillägg till den redan rätt groteska prislappen skulle jag dessutom behöva bygga ut mitt alltför lilla kök, eftersom det inte finns ett skåp eller en bänkyta stor nog att rymma sjabraket.
 
Men att den gör underverk har jag aldrig tvivlat på.
 
Även om mitt försvarsargument för den lilla världen utan Termomix brukar handla om att jag hellre lagar mat the old-fashion-way.
 
Sant?
 
Delvis.
 
Men efter helgen börjar jag fundera på vad jag kan undvara för att nå upp till en Termomix...
 
För när ett par vänner stövlade in med matkassar med färsk frukt, is  och flaskor med %-haltiga drycker under ena armen och en Termomix under andra förstår jag den verkliga anledningen varför alla mammor över 30 äger en Lyxös Köksmaskin!
 

Det är såklart för drinkarna!!!
 
För Jösses!
 
Dessa fluffiga Piña Coladas är oslagbara!
 

Men när ångan lagt sig och det var dax för frukost morgonen efter var jag ändå rätt glad att Termomixen inte var min och att jag fått luft i köket igen.
 
Så nu vet jag vad som är mer Luxöst än att ha en Termomix!
 
Att ha väninnor med Mobil Termomix!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0