Extremt!

Jag är ingift i en rätt speciell familj.
 
Extrem på många vis.
 
Kan man säga.
 
Till exempel har min svägerska en världsmästerskap-titel i bodybuilding.
 
Väldigt extremt.
 
Vid varje familjemiddag jämförs och beskådas magrutor och andra bulande muskelgrupper.
 
Också väldigt extremt.
 
Menar jag.
 
Som nästan gjort det till en principsak att inte träna alls bara för att på något vis väga emot.
 
Men nu är jag alltså med i gemet!
 
Ja, alltså, inte deras gem.
 
Mitt eget.
 
Men häromveckan vek jag iallafall för trycket att prova svägerskans nyöppnade Crossfit gym i stan.
 
Urbanfit Palma.
 
Jag blev lite av en turistattraktion då de trott att jag inte ens äger ett par träningsskor.
 
De gjorde jag visserligen inte heller förräns i februari, men so what?
 
För att citera svägerskans mans utrop:
 
Kariiin, du är ju fantastisk! Äntligen har du tagit på dig något annat än dina konstiga svenska klänningar!!
 
Ehh?
 
Kariiin och Kiiiiko, vi kan specialträna er och trimma upp till tävlingsnivå, man kan tävla som par, perfeeekt!
 
Ehh?
 
Alltså.
 
Som sagt.
 
Min ingifta familj är extrem.
 
Efter passet blev vi tvångsvisade diverser "inspirationsvideor" från mästerskap i Crossfit tills vi lyckades smita från deras extrema värld med ursäkten att våra tre barn väntade hemma i vår verklighet.
 
Men jag måste erkänna att det var SHIT så kul att träna Crossfit!
 
 
Extremt tungt!
  
 
Men gör det gärna igen!
 
 
Faktiskt!
 
Men i min egen, icke-extrema, takt då.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Oförskämt snygg mamma!!

Svar: Emma, du är för snäll:-)
karin sofia

2013-07-06 @ 23:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0