Julig Afton!

Jag kanske aldrig är så HAPPY som när jag har hemmet fullt av vänner!
 
Så i lördags kunde inget rubba min euforiska glädje!
 
Inte ens det faktum att jag brände sönder håret på en gammal locktång i mina försök att bli lite guapa inför mitt Glögg-Tapas-Event kunde ta bort lyckoruset!
 
Jag hade bjudit in till en Julig Afton där samtliga lyckats ordna barnvakt, stryka sin slips och hitta fram en glammig look från garderoben!
 
Vi dukade upp för 14 runt ett gigantiskt matbord, och alla gäster hade med stor inspirationsanda och kreativitet förberett varsin tapasrätt.
 
Så rätt lite förberedelser för arrangören själv med andra ord.
 
Klokt.
 
Och eftersom alla och var tydligtvis bär på en stor dos tävlingsanda hade veckor av planering triggats till att skapa en renodlad tapas-competicion, så efter noga genomtänkta röstningar vann tonfisktartar, strax följd av fyra-i-topp med rökt bläckfisk på bädd av sobrasada, nacho med mole&guacamole, karameliserad lök med gåslever, och skaldjursfyllda paprikor.
 
Därmed inte sagt att efterföljande sju rätter inte hade gourmetstandard även de!
 
Vilket lysande koncept!
 
 
Detta måste bli tradition!
 
Menar jag!
 
Och övriga 13 invigda!
 
 
Kanske inte grannarna håller helt med?
 
Klockan var liksom slagen 4 innan sista gästerna droppade av efter båda piña coladas, gin&tonics och bellinis...
 

Så nu smyger jag lite extra runt i kvarteret för att undvika konfrontation.
 
Iallafall tills de lyckats sova ikapp förlorad sömn då...
 
Eller tills de själva förstår glädjen i att arrangera en Julig Afton och kan ge igen kanske.
 
För alla borde unna sig en lång natts fest iallafall en gång om året!
 
Jag längtar faktiskt redan till nästa decembers Juliga Afton!...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Vilken härlig julig afton!
Bra idé det där med "knytis" också.
Kram

Svar: Mindre arbete till värdinnan :-) Se och lär, Mormor!
karin sofia

2013-12-12 @ 17:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0