Jäkla karl!

Ofrivillig sovmorgon är värdelöst.
 
Att försova sig alltså.
 
Min man har en idé om att det ska vara lättare att kliva ur sängen om man fått snooza väckarklockan tillräckligt många gånger.
 
Så hans alarm börjar ringa klockan 05.
 
Om han snoozar?
 
Icke.
 
Det blir alltid jag som ska kasta mig över de två eller tre barn som smygit ner i sängen under natten för att stoppa och få tyst på fanskapet.
 
Från 05 till 06.15, när mitt eget morgon-alarm ringer och vi egentligen måste gå upp, hinner man så snooza rätt många gånger.
 
Jag själv alltså.
 
Alla andra sover ju som stockar.
 
Och hur ska man hålla koll på när man inte får snooza längre när man hållit på hela morgonen?
 
Till slut är man ju så vansinnig att man somnar ifrån hela snoozandet.
 
Inte varje morgon.
 
Men just den där morgonen.
 
Och att försova sig när man ska få iväg 3 kiddos i morgonruset är ingen dans på rosor precis.
 
Nä.
 
Nu får det bli slut på snoozandet.
 
Och hör sen.
 
Jäkla karl.
 
Min karl.
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Ja, tänk så dom är, dom här karlarna! Men oftast är
dom ju bra!
Kram

2013-12-16 @ 19:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0