Nej Tack!

Nespresso màste vara en riktig fluga.

Iallafall i Palma.

I butiken är det alltid alltid kö, trots enorm personalkapacitet.

Idag räknade Mamma till 10 personer som kvickt betade av kund efter kund.

Mamma och expeditens tid tillsammans kanske kan mätas upp till 4 minuter.

Pâ dessa 4 minuter köpte Mamma kaffekapslar för 350 kronor...

-10 förpackningar Finezzo Lungo, Tack.

Här följer sedan den sedvanliga säljarramsan som alla Nespresso-säljare kan som rinnande vatten.

-Vill Mamma smaka mànadens nyhet?
-Vill Mamma kanske köpa mànadens nyhet?
-Behöver Mamma assesoarer till sin kaffemaskin?
-Behöver Mamma en instruktionsbok om hur man àtervinner kaffekapslarna?
-Behöver Mamma kanske köpa en speciell behàllare som är utmärkt att samla de använda kapslarna i för att sedan frakta dem tillbaka till butiken för àtervinning?

Pust!

Nej Tack!

Mamma behövde bara trycka pà repeat, och artigt ältra sitt Nej Tack tills expediten gav upp.



Till sist hamnar sà alla Mammas kaffekapslar i pàsen, och precis innan expediten drar betalkortet ser hon i datorn som registrerat alla Mammas tidigare köp att hon vanligtvis handlar en hög med koffeinfria kapslar ocksà..

Sà sista chansen:

-Vill Mamma möjligtvis kanske ha koffeinfria kapslar idag ocksà?

NEJ TACK!

Tur Mamma vet att säga nej....

Tack!

Kommentarer
Postat av: mormor

Bra jobbat!

2010-06-09 @ 21:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0