Kreativ Mormor!

Att Leonel & Lily har en rekord-kreativ Mormor är inget nytt.

Varje år sedan Mamma kan minnas har Mormor pysslat ihop en listig Adventskalender.

Fortfarande kommer troget varje år 24 små inslagna bokstäver eller ord med posten, som med Mammas intelligens ska bilda ett ord eller en mening som så småningom leder till en finfin present.

Mormor gör numera inte bara en till Mamma, utan även en spansk version till sin spanska svärson, vilket är mer än en bragd av en inte så värst spansk-talande skapare.

Nytt för i år är att Leonel & Lily har avancerat upp till att äras av varsin alldeles egen Adventskalender, så Super-Mormor måste slitit sitt hår hela hösten för att få till fyra kalendrar att sända ner till Medelhavet...

Synd bara att en sån Kreativ Mormor inte har en lika Kreativ Dotter, för alla de 24 x 2 så fint inslagna paketen till kidsen ligger kvar i de plastpåsar de levererades i:




Leonel & Lily är ju såklart lika glada för det, och 1:a december blev en succé utan like.

Mamma känner dock prestationsångesten kramas:

Adventskalenderna förtjänar en betydligt bättre presentation än så.

(Trevliga förslag mottages tacksamt..)

Mamma vill vara lika kreativ som Mormor!

Kommentarer
Postat av: Emma

Å vad avis jag blir, jag gjorde en åt Kevin förra året men han va inte riktigt med, så i år fick han en med choklad i !! Men nu i efterhand ångrar jag att jag inte fixade en fin ... Men men, den som väntar på något gott ...

2010-12-03 @ 21:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0