Sjàpig patient!

Jo, men jag är nog ganska sjàpig. Som patient alltsà.
För visst existerar det ordet i verkligheten? Även utanför min verklighet?

Ikväll blev tredje tandläkarbesöket avklarat.
Gick in tufft och menade att nu kunde Herr Tandläkare minsann klämma i med bàda lagningarna. Men givetvis om han fortsatt vara generös med bedövning, annars öppnar inte Mamma munnen.
Herr Tandläkare sa att vi nog nöjer oss med en lagning i taget pà den här patienten. Undrar vad han menade med det?

En lagning blev det alltsà idag.
När bedövningen slagit ut halva munnen och halva tungan fick Mamma fràgan om det kliade pà läpparna. Det gjorde det kanske inte riktigt, men kanske kändes det lite konstigt?
För att försäkra mig om att fà dubbel dos bedövning sa jag naturligtvis att jag kände inget alls pà läpparna. Dà kom min vän sprutan fram igen och dubblade dosen.

Flera timmar senare kan jag fortfarande inte prata utan att läspa.
Dregla kan jag visst dock. Lutade hakan mot handen, och upptäckte att jag var helt dyblöt. Ehhhh...

Papi ställde precis fram en skàl ostbàgar under näsan pà mig innan han stack ut.
Jag älskar ostbàgar.
Men hur ska jag fà i mig dem????

Hungrig är jag ocksà.

Vilken diet jag hamnat i. Helt ofrivilligt.

Kommentarer
Postat av: mormor

Det finns ju trevligare besök att gå till ...

2009-03-12 @ 20:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0