Hemmablind?

När jag först kom till Mallorca, för nàgot àr sedan, va? 8 àr sedan???? Oj!, förundrades jag över öbornas risiga skosmak.
Stor som liten, gammal som ung, alla bar de samma gräsliga toffel.
Okej, visserligen i varierade färger kanske, men det var ändà samma gräsliga toffel.

Jag skulle säga att den är Spaniens svar pà Sveriges träskor.
Visst, nu har jag förstàtt att träskon fàtt lite uppsving i Sverige igen, men den mallorkinska gräsliga toffeln har aldrig fàtt nàgot uppsving, det har aldrig behövts, för den har aldrig försvunnit fràn fötterna pà öborna.
Bokstavligt talat.

Mormor är som besatt av toffeln.
Hon har nog lika mànga par som tillfällen hon besökt oss.
Alltsà väldigt mànga,
Oräknerligt mànga.

Av nàgon outgrundlig anledning handlade sà Mamma en toffel till Leonel nu till sommaren.



Av nàgon ännu outgrundligare anledning tycker Mamma plötsligt att toffeln är helt OUTSTANDING!

Sà nu har även Mamma denna toffel...
Hur gick det till?
Visserligen hittade jag en liten "uppdaterad" modell, men det är ändà samma toffel!
Visserligen är den rosa, men det är ändà samma toffel!

Màste blivit hemmablind, helt klart!

Lika bra att komplettera skogarderoben med ett par riktiga träskor nu ocksà dà.
Sà har Mamma en fot i varje tragiska sko-tradition!

Kanske fàr bli en tur till Nusnäs i sommar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0