Förberedelser?

Häromdagen fràgade en väninna mig över MSN hur Mamma förbereder sig inför den stora klättringen...

Mamma förstod naturligtvis inte alls vad hon menade.

När hon sedan rättade ut klättringen mot vandringen började sà Mamma ana..
Nästan.
Màste väl mena turen till Kebnekajse som väntar runt hörnet...

Förbereder mig?

Jo, jag har köpt ett par sköna làngbyxor och ett par sköna shorts.
Att promenera i.
Sen, när vi promenerat färdigt, kan jag använda de kläderna till annat.
Mycket genomtänkt.

Tydligen är det inte bara i Sverige man oroas för vàra dàliga förberedelser.
Vàr butler kom med ett par spriljans oanvända vandringspjux som han menade att jag kanske skulle börja "gà in" innan det var dax.

Vad dà "gà in"?
Hur gàr man in ett par vandringspjux i 35 graders värme?

Räcker det med ett varv pa terassen tro?



Nej, det här blir nog en lite besvärlig utflykt för Mamma...


Kommentarer
Postat av: mormor

Det ser lovande ut! Tipset om att "gå in" kängorna

är bra, men ett par varv är nog inte tillräckligt.

Kram

2009-07-02 @ 13:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0