Skön tant!

(Borde väl vara rumsrent att kalla en dam med barnbarn fyllda tjugo för tant?)

Lagom när Mamma började packa ihop barn och prylar efter en finfin dejt med en liten bunt svenska mammor med halvsvenska barn i Svenska kyrkan idag damp det ner en tant i soffan.

Pustande och stànkande bad hon om att fà plats för hon var sàààà trött!
Hon hade haft en heeeemskt jobbig dag!

Jaha, mumlade vi unga mammor och Mamma ska själv erkänna att hon tänkte att nu kommer väl en lànga jarong med tantgnäll som vi ska làtsas vara intresserade av.

-Jo, pustade tanten, ni kan inte ana vilken hemsk dag jag haft!
 Det började redan imorse med att internetuppkopplingen inte fungerade, och jag som skulle printa ett mejl jag fàtt av mitt barnbarn!


Sen fortsatte visst dagen i samma stil med bil som inte startat efter en stund pà playan, bärgningsbil, lite öl till lunch och nu var det visst nàgot ärende till shoppingcentret hon var tvungen att uträtta...

Skön modern tant!

Hoppas vi alla blir sà!
Men helst med pàlitlig internetuppkoppling förstàs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0