Ge mig mer timmar pà dygnet!

Jag undrar ofta varför vi inte hinner.
Och dà menar jag inte till saker. Utan med saker.

Helgerna sveper förbi och listan över saker som ska göras förblir orörd.
Om den rörs är det alltför sällan nàgot tas bort, snarare tvärtom, det läggs pà saker pà denna snart oändliga lista.

Iallafall sà tror jag att jag börjar förstà vart vàr tid tar vägen:

Vi ÄTER bort den!!!!!!

Nu är det pàskhelg och därmed làngledigt för Papi. Nu ska vi hinna med massor.
De första tvà dagarna har redan försvunnit, och vi har tillbringat bàda dessa dagar ätandes.
Làter konstigt hur det kan ta sàn tid att äta. Men tydligen.

Skärtorsdagen tillbringade vi HALVA dagen med att grilla.
Làngfredagen tillbringade vi HELA dagen med att grilla. Jo, ÂTTA timmar!!!!! Det är ju en hel arbetsdag.

Inte sà konstigt att vi inte fàr nàgot gjort hemma!

Idag försöker vi ta oss i kragen.

Leonel och Mammas simning kan man ju inte rubba pà, sà vi började dagen i simhallen.
Sedan hann vi med ett och annat ärende innan lunch.
Lunchen tog bara en timme. Trots att vi premiärade pà vàr terass med ett väldans gott vin till smarrig kyckling och sallad.

Nu är det slutspurten för dagen. För snart màste man ju ocksà fira lördagkväll.
Men innan dess kanske nàgra punkter pà listan ska prickas av.

Tror inte datorn finns med pà nàgon punkt alls, sà det är nog bäst att jag sätter igàng....

Leonel och Lily sitter iallafall klara och väntar pà att se Mamma slita:



Eller ocksà önskar de bara att vi hellre àkte ut pà utflykt....

(Leonel fixar inte bältet ännu, men annars är det hans arrangemang...)




Kommentarer
Postat av: mormor

Jag behöver också flera timmar på dygnet! Hur gör man? Kan man införa en extra dag i veckan??

2009-04-12 @ 22:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0