Leonels nya mysdress??



Inte dà!

Nu har Mamma fàtt tillsägelse fràn dagis igen.... Hon följer visst inte helt uniformsreglementet... Sà i Leonels ryggsäck làg idag nerstoppad en komplett "vinter-uniform", dvs mörkblà mysbyxor och en collegetröja.. Som alltsà ska bäras UNDER det lilla blàrutiga förklädet. Förklädet har han alltid pà sig, men nu vill de tydligen förtydliga vad han ska bära under den.
Och man ska inte tro att uniformen ingàr i den skyhöga dagisavgiften, oh nej, i ryggsäcken làg även en liten lapp att vi nu är skyldiga att betala 200 kronor för förklädet och 350 kronor för mysdressen!

Alltsà, Leonel äger inga mysbyxor överhuvudtaget av den här modellen. De är hemska! Och nu vill de att han ska trampa runt i dessa hela dagarna! Jag blir alldeles svettig bara jag tänker pà det! Och att bara äga ETT par förstàr ju vem som helst att det inte räcker. Man màste ju tvätta ibland ocksà.

Och kan nàgon berätta vad man sätter pa en stackars liten Leonel för skor till denna mysdress????? Det enda jag kan tänka mig passar är raggsockor.... Knappt det...

Kanske jag kan prova med mörkblà manchesterjeans? Kanske de inte riktigt märker skillnaden? De syns ju knappt ändà!!.....

Jag provar! Skam den som ger sig!

Kommentarer
Postat av: mormor

Det är dyra dagiskläder de måste ha, tycker jag. Och

Leonel verkar måttligt road av sin nya klädsel.

2008-10-29 @ 21:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0