Mina listor...

.....blir bara längre och längre och längre....

Det är underbart att ha massa smà projekt pà gàng! Tycker iallafall jag! Jag älskar att skriva listor pà allt jag ska göra, vill göra, màste göra eller har börjat göra. Det är ett kanonbra knep för mig att bli effektiv!

Eller var, iallafall...

Mina listor blir bara fler och fler, och längre och längre.Men det är inte sà mycket som faktiskt sker av det som jag skrivit upp. Inte ens det som stàr överst pà listan och blinkar "urgente"!
Jag blev faktiskt lite stressad imorse när jag kom pà en kanonbra grej som jag ska fixa som julklapp, för det var när jag skulle skriva upp det pà en av listorna som jag sàg att det verkligen var MASSOR med saker som ligger högt ovanför julklappslistor som màste göras och fixas och trixas.

Igàr kväll är ett bra exempel pà hur man INTE avancerar pà sin "att-göra-lista":
HELA min garderob ligger utanför garderoben. Sedan ett par dagar tillbaka. Och det är ju sà jobbigt och sà tràkigt att sortera bland kläder i fyra-fem olika storlekar och kunna veta vad man kan använda och inte använda, sà jag har bara försökt kliva över klädberget. (Konstigt nog har Papi ocksà gjort det, och inte härjat sà mycket om det.)
Iallafall, igàr hade Papi lagt upp hela högen pà sängen med förhoppningen att jag skulle ta tag i den. Men när jag sàg meterhöga berget av skrynkliga kläder backade jag snabbt ner i köket istället, för vi MÂSTE ju bara ha köttbullar till middag! Och dà är det lika bra att vi även har ett lass köttbullar i frysen ocksà. När man ändà hàller pà. Och dessutom hittade jag ett par stackars övergivna potatisar som snart var pà väg ut via sopkorgen, och dem màste man ju rädda ocksà, sà det blev potatisgratäng ocksà. När köttbullarna var klara, kom jag pà att jag nog inte tyckte att köttbullar och potatisgratäng passade sà bra ihop, sà dà fick det bli att rota fram annat kött ur frysen, tina och sedan steka kotletter. Och dà behöver man ju sàs till det, sà dà blev det till att ta fram sista kantarellsàsen och fixa den. (Väldigt god middag fick vi alltsà)

Nu har vi massa köttbullar i bàde frys och kyl. Men jag har fortfarande ett klädberg att ta tag i!
Och ingen av mina listor ser bättre ut än i förrgàr. Eller förra veckan. Eller förra mànaden.

Idag är jag ledig, sà jag har gjort en lite mindre lista med saker fràn de stora listorna som jag tycker är realistiskt att hinna med.... Klädberget finns med pà den listan. Dock inte bloggande eller surfande pà nätet. Sà det är bäst att jag gàr nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0