Loppisförsäljning!



Varje lördag är det loppis i Palmanova!
Gillar att strosa runt bland allt gammalt skräp, för man kan faktiskt hitta eller annat. Vi har tex en jättefin vit fàgelbur pà terassen som vi fyndade för bara 5 euro en gàng. Brukade ta en morgonpromenad pà marknaden de lördagar jag var ledig, men sedan vi har Leonel har det inte blivit lika ofta. Av nàgon anledning...

Leonels farmor och farfar är dock där VARJE lördag, och har väl varit det de senaste àren kan jag tro. Och de handlar och handlar och handlar. Sà de har sà mycket skräp! Sà nu har de hyrt plats pà loppisen för att själva sälja. Det hindrar dem visserligen inte fràn att köpa ocksà, men de blir iallafall av med en del saker samtidigt...

Igàr lànade jag och min väninna J in oss pà svärföräldrarnas lilla plätt, och tjänade en liten slant själva!
J hade med sig massor av dotterns fina kläder som hon inte längre kan ha, och fick säkert sàlt hälften iallafall. Màste erkänna att ett à annat plagg sàldes till mig, kunde inte motstà... Hrmmm.....

Själv hade jag inte riktigt hunnit ta mig tiden att plocka fram vad jag behövde sälja, sà jag tog de saker som "stod ivägen" hemma, men gjorde bra affärer ändà.
Allt mitt blev sàlt och pengarna jag fick in räcker till att betala Leonels uniform pà dagis! Sà snart är vi skuldfria där iallafall:-)

Inte illa!

Det var Halloween igàr ocksà var det nàgon som sa...
Vi var bjudna pà fest, men hade inte inspirationen att fixa utklädnad, sà vi kom som familjen Palou Erlandsson!
Riktigt gott hembakat bröd, olika sorters skinka och oliver till förätt och sedan pumpa-soppa. Den var fantastiskt god! Kanske ska be om recept pà den?
Leonel bjöd pà lite underhàllning innan han slocknade....


Làng lördag för en trött gravid mamma, men väldigt mysig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0