En tisdag eftermiddag! (mormor A´s födelsedag)


Jag màste börja ta extra vitaminer! Jag är sà trött! Hela tiden! Gàr runt som en zombie, det är ju sà tràkigt!

Igàr eftermiddag fick jag välja mellan att 1.gà pà promenad, 2.ta en tur med bàten 3.ta en tur med bàten och bada. Alternativ 2 och 3 var väl egentligen bara ett i mina ögon, men inte enligt Papis regler. Det var ju klart att han ville ta ut bàten, eftersom förslaget med promenad kändes ganska avlägset för nàgon som ligger utslagen pà terassen och egentligen bara vill sova.
Vi kom iallafall ut med bàten, fràga mig inte hur. Tryckte i mig massa godis i bilen till hamnen, sà sockerchocken fick mig väl att vakna till. Och väl ute sà blev det en riktigt härlig eftermiddag/kväll MED bad.

Leonel börjar sà smàtt vänja sig med sin nya flytväst, (märk väl val av färger) Vi har den inte när vi ska bada, men när vi kör bàten ska den vara pà. Vilda protester sà hela hamnen undrar vilka föräldrar som släpar ut en protesterande unge pà havet. Men sanningen är ju den att Leonel älskar att àka bàt, han bara hatar sin flytväst. Klart han hade det bekvämare när han var liten bebis och satt i Babybjörnen istället för i flytvästen, men sà är det att växa:-) Men som sagt, nu börjar han vänja sig, och igàr gick det riktigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0