Inspirerad?

Jo.
 
Man kan bli inspirerad av sin kiddos.
 
För när Leonel & Lily sprang Kids Run förra helgen, den barnvänliga versionen av Palmas årliga TUI Marathon, kände jag mig liksom så hurtig & delaktig att jag själv ville vara med på banan.
 
 
 
 
 
Där var hög musik, folkfest och massa kul sponsar-tält!
 
Och så delades det ut medaljer!
 
 
Jo då.
 
Men nu är det visst rätt ont om 600-meters-lopp för 34-åringar.
 
Dessvärre.
 
Det närmsta jag funnit är en 10-kilometer-sträcka.
 

Dessvärre.
 
Så nu menar jag alltså att jag inom två månander ska uttöka mina löparmöjligheter från 1,5 kilometer till 10 kilometer.
 
Terränglöpning.
 
Hallelujah!
 
Gymma kan jag göra, svinga lite med en kettlebell på Crossfit kan jag oxå, och trampa runt en elipticamaskin orkar jag en stund.
 
Att springa är något annat.
 
Usch.
 
Så nu söker jag desperat efter en arbetsplan!
 
För att överleva!
 
För man kan väl aldrig klara 10 kilometer på ren inspiration?

Kommentarer
Postat av: mormor

Inga problem att springa 10 km!! Du får springa på dina gamla meriter - du som sprungit både Messingslopp och Tjejmil i "din ungdom", så du har talang. Lycka till!
KRAM

Svar: Jag vet inte ens om det var i min ungdom, snarare barndom väl?:-)
karin sofia

2013-10-23 @ 15:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0